تبلیغات بنری چیست؟
تبلیغات بنری (نمایشی) یکی از روشهای رایج تبلیغات دیجیتال است. این روش از تبلیغات، شامل طرحهای گرافیکی به همراه فرمتهای مختلف مانند: متن، تصاویر، ویدئو و… میباشد. این تصاویر گرافیکی در بخشهای مختلف سایتها در معرض دید کاربر قرار داده میشود. پس از اینکه مخاطب بر روی بنر کلیک کند، به سایت تبلیغ کننده هدایت خواهد شد.
بنر تبلیغاتی در دل یک وبسایت جای میگیرد که بیشتر توسط شبکه های تبلیغاتی در یک سری وبسایتها به منظور افزایش ترافیک منتشر میشود. در این نوع از تبلیغات آنلاین هر سایت پربازدید، تعدادی جایگاه برای تبلیغات در نظر گرفته و آنها را با ارقام ثابت برای مدت زمانی محدود به متقاضیان اجاره میدهد.
هدف از تبلیغات بنری چیست؟
جذب مخاطب بیشتر
تبلیغات بنری با جامعه گسترده و متنوع از مخاطبان دسترسی دارد و هزینه های اجرایی کمتر نسبت به سایر روشها دارند و ماندگاری آنها در ذهن مخاطب بسیار مناسب و ایده آل هست.
ارائه تخفیف و پیشنهادات
هدف بعدی از این سبک از تبلیغات معرفی تخفیفات ویژه و جشنواره های مربوط به فروشگاه شما است. این تبلیغات می توانند مردم را از جشنواره های مختلف آگاه کنند و باعث فروش بیشتر فروشگاه های اینترنتی شوند.
افزایش ترافیک وبسایت
هدف بعدی انجام تبلیغات به این سبک افزایش بازدیدها و ترافیک سایت از وب سایت شما است. افزایش بازدید از وب سایت باعث افزایش کاربر جدید میشود و تاثیر مستقیم روی افزایش فروش دارد.
افزایش آگاهی از برند
زمانی که تبلیغات بنری شما برای دفعات متعدد در معرض دید مخاطبان شما قرار میگیرد، این تکرار مداوم سبب ایجاد آگاهی و ماندگاری برند شما در ذهن مخاطب میشود. البته در اینجا نکته بسیار مهمی نهفته است، و آن چیزی نیست جز طراحی تبلیغ شما و پیام و محتوایی که دارد.
بررسی رفتار مشتری
با توجه به دادههایی که در حین انجام و پس از اتمام تبلیغات بنری، میتوانیدمخاطبین اصلی تبلیغات خود را تشخیص دهید و روند تاثیرگذاری این نوع تبلیغات را رصد کنید و از آن گزارش تهیه و آن را بهینه کنید.
تبلیغات بنری یکی از قدیمی ترین مسیرهای تبلیغاتی است. با این حال همچنان هم اثرگذاری ویژه ای بر مخاطب دارد و معمولا اگر در کنار دیگر روش های تبلیغاتی استفاده شود، بازدهی مناسبی را نتیجه میدهد.
تبلیغات بنری چه مزایایی دارد؟
این امکان به شما کمک میکند تا با تبلیغی جذاب، به سرعت و به صورت مستقیم در دسترس و دید مخاطب قرار بگیرید.
ازنظر بصری جذاب است
محتوای گرافیکی جذاب این مدل از تبلیغات، میتواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند و پیام تبلیغات را به سادگی به مخاطب منتقل کند. وجود تصویر در این تبلیغات، مزیت آنها نسبت به تبلیغات SEM است. محدودیت تعداد کاراکتر و فرمت متنی SEM، میتواند تبلیغدهنده را برای انجام تبلیغات متنوع جذاب با مشکل روبهرو کند. همچنین ذهن انسان تصاویر را بهتر از نوشتهها به خاطر میسپارد و این مزیت دیگر تبلیغات بنری نسبت به فرمتهای متنی تبلیغات است.
تقویت آگاهی برند
کاربر به راحتی میتواند تنها با مشاهده تبلیغات بنری یا نمایشی، در مورد برند، محصولات و خدمات شما اطلاعات به دست آورد و نسبت به کسبوکار شما مشتاق شود و کلیک بر روی آن نیز ضروری نیست. برندهایی مانند IBM، Apple و Nike برای حضور بیشتر و مداوم در ذهن مخاطبان، از این روش تبلیغاتی استفاده میکنند.
هدفمندی تبلیغات بنری
میتوانید وبسایتهای مرتبط با کسبوکارتان، جایی که مخاطبان هدف شما حضور دارند را برای نمایش تبلیغات خود در نظر بگیرید. از این طریق دقیقاً در جایی که تقاضای کسبوکار شما وجود دارد ظاهر میشوید و امکان دیده شدن شما نیز بیشتر خواهد شد.
ایجاد تمایز کیفی
بازاریابی پیامکی میتواند تاثیر فوقالعادهای در افزایش فروش آنلاین داشته باشد. فروشگاهها میتوانند از اس ام اس مارکتینگ برای معرفی محصولات جدید, ارائه پیشنهادهای ویژه و تخفیف, تایید خرید و پرداخت و… استفاده کنند.
امکان هدفگیری مجدد یا retargeting
Retargeting به معنی قرار دادن تبلیغات خود در مقابل افرادی است که قبلاً از وبسایت شما بازدید کردهاند، اما در سایت شما عضو نشدهاند یا محصولی خریداری نکردهاند. از این طریق میتوانید به افراد علاقهمند به کسبوکارتان دسترسی پیدا کنید.
امکان track کردن کاربران
دریافت روزانه یا هفتگی نتایج تبلیغات نمایشی مانند تعداد کلیک، ترافیک وبسایت، شاخصهای آگاهی از برند، نرخ تبدیل و میزان فروش به شما کمک میکند تا کمپین تبلیغاتی خود را ارزیابی و در صورت نیاز اصلاح کنید. همچنین میتوان روند تاثیرگذاری این نوع تبلیغات را رصد کرده و از آن گزارش تهیه کرد و آن را بهینه کرد.
است که ماتو را متمایز میکند.
تبلیغات بنری به چند دسته تبلیغات Rich media ads، تبلیغات بنری Overlays، تبلیغات نمایشی Interstitials و تبلیغات Sponsorship تقسیم میشوند که باید به تناسب موقعیت هر کسب و کار و شرایط تبلیغات، بهینه ترین سبک آن انتخاب شود.
سال هاست که همه بر پادشاهی محتوا در عرصه برندینگ و تبلیغات صحبت میکنند اما در بین انبوهی از محتوای تولید شده در بسترهای تبلیغاتی مختلف، فقط بخشی از آن مورد توجه قرار میگیرد.
تولید محتوا قواعد ویژه ای دارد و باید شاخصه های مهمی در آن رعایت شود. برای تولید محتوایی اثرگذار و ویژه، روی تیم متخصص و خلاق ماتو حساب کنید.