تبلیغات میدانی

وظیفه تبلیغات میدانی، برنامه‌ریزی و اجرای تبلیغات در مکان‌هایی است که مخاطب در آنجا بیشتر حضور دارد و هدفی که دنبال می‌کند، فروش یک محصول یا جذب مخاطبان بیشتر است. در این نوع تبلیغات محصولات به طور مستقیم به مخاطبان ارائه، معرفی  و پیشنهاد می‌شود.

در تبلیغات میدانی، انواع مختلفی وجود دارد که با توجه به شرایط یک یا چند استراتژی از آن را باید پیش گرفت. سمپلینگ، گوریلا مارکتینگ، ون تبلیغاتی، استخدام نیرو جهت نصب اپلیکیشن و … می‌باشد.

 

انواع روش های تبلیغات میدانی

سمپلینگ

در این روش، با استفاده از بروشور یا کاتالوگ یا نسخه کوچک شده محصول که امکان تست کردن آن وجود دارد می‌تواند محصول اصلی را تبلیغ نمود. این نوع تبلیغات بسیار موثر است زیرا فرد می‌تواند محصول را تست کند، همین امر سبب خواهد شد که ارزش محصول و ویژگی های آن در ذهن مشتری افزایش یابد و باعث افزایش فروش شود.

 

گوریلا مارکتینگ

این نوع روش تبلیغات میدانی با عنوان بازاریابی چریکی نیز شناخته می‌شود. این روش تبلیغاتی محدودیتی ندارد و بیشتر به ذهن بیننده بستگی دارد، همچنین این روش می‌تواند برای هر کسب و کار بزرگ یا کوچکی به کار برده شود. در نهایت نیز مشتری یا مخاطب است که تصمیم می‌گیرد که از محصول استفاده کند یا نکند. این روش تفاوتی که با بقیه تبلیغات دارد این است که روش‌های اجرایی، فیزیکی و دیجیتالی آن متفاوت است و مهم ترین شاخصه ای که دارد این است که باید تبلیغاتش عجیب و پیچیده باشد. یکی از مزایای این تبلیغات این است که می‌توانید با هزینه کم نیز آن را انجام دهید.

 

ون تبلیغاتی

این روش به این صورت است که بر روی ون یا انواع ماشین های سواری در سطح شهر برچسب های تبلیغاتی خود را می‌چسبانید و درباره محصول یا خدمات خود توضیح می‌دهید. این روش در حقیقت یک روش تبلیغاتی سیار نیز هست که می‌تواند بسیار مورد توجه قرار بگیرد. روش ون تبلیغاتی جز روش‌های خاص است که می‌تواند توجه مخاطبان را به خود جلب نماید و مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.

 

رویدادها

از ایونت تبلیغاتی می‌توانید در جهت تبلیغ کسب و کار استفاده نمایید. این ایونت ها می‌توانند به‌صورت آنلاین یا آفلاین برگزار شوند. ایونت ها می‌توانند به هر دلیلی و با موضوعات مختلفی برگزار شوند، از جمله این رویدادها می‌توان به اطلاع رسانی، آموزشی، هم فکری و غیره اشاره کرد. برای اثرگذاری بیشتر ایونت ها بر ذهن مخاطب می‌توانید احساسات مشتری را تحت تاثیر قرار دهید.

بیلبوردها

بیلبورد یکی از بزرگترین روش های تبلیغات محیطی است، بیلبورد برای مصرف کنندگان باعث شناسایی یک نام تجاری و وفاداری نسبت به آن می شودپراکندگی حضور بیلبورد در سطح شهر امکان حضور یک پارچه ی محصول را با استفاده از انواع گوناگون تبلیغات محیطی فراهم می کند.با گسترش و تکرار حضور تبلیغات محیطی بیلبورد می توان تبلیغات رادیو- تلویزیونی مطبوعاتی را به مقابل منازل و محل کار مخاطبین تغییر محل داد.

 

نصب اپلیکیشن

یکی از روش‌های تبلیغاتی دیگر این است که برای تبلیغ اپلیکیشن ها نیرو استخدام کنید تا به وسیله آن کارکرد و ویژگی های اپلیکیشن مربوط را به مخاطب خود معرفی نمایید. این روش کار به این صورت است که برای مثال در ازای یک سیم کارت رایگان از مشتری یا شخص می‌خواهید که اپلیکیشن شما را نصب کنند. در صورتی که اپلیکیشن مفید باشد مشتری از آن استفاده خواهد کرد. فردی که اپلیکیشن را معرفی می‌کند باید غیر از اینکه با امکانات مشتری باید آشنا باشد، باید با نام تجاری و جزئیات کسب و کار خود نیز آشنا باشد.

 

تبلیغات میدانی چه مزایایی دارد؟

تبلیغات محیطی به وسیله ی ارائه ی پیامی ساده و بسیار موثر، از در هم ریختگی و پراکندگی رسانه محافظت می کند.

بین تبلیغات و تلاش‌های رقبا,شما برگ برنده باشید

برگ برنده رقابتتان را از ما بخواهید.تیم متخصص ماتو، با فهم عمیق فضای بازار و تسلط بر اصول علمی تبلیغات و همچنین روش های نوین تبلیغات، میتواند برگ برنده جدی کسب و کارتان در رقابت های بازار به شمار رود.