loader image
اصول دیجیتال مارکتینگ سئو محتوا

اصول دیجیتال مارکتینگ – برتری خود را حتمی کنید

در شروع کار به دنبال دیده شدن و برتری هستید؟ می‌خواهید با اصول کاربردی دیجیتال به صورت کاربردی آشنا شوید؟ با رشد قابل توجه فناوری و روش­‌های نو برای تبلیغات و ترویج محصولات و خدمات، دیجیتال مارکتینگ، به معنای اجرای استراتژی‌ها و کمپین‌های بازاریابی در فضای دیجیتال، به عنوان عاملی مهم برای موفقیت در دنیای امروز می‌باشد. این ابزار در کنار روش­‌های جدید توانسته به عنوان روشی موثر درفضای دیجیتال معرفی شود. در این مقاله در کنار بررسی اصول دیجیتال مارکتینگ، راهنمایی­‌های مورد نیاز برای موفقیت در این حوزه اورده شده است که با مطالعه آن، از بهره‌وری منحصر به فردی در شروع مارکتینگ خود با بالاترین کیفیت خواهید داشت. پس مطالعه آن دید جدید و جامعی از این دنیای گسترده دیجیتال مارکتینگ به شما خواهد داد.

 

اصول دیجیتال مارکتینگ بازاریابی دیجیتالی

تعریف اصول بازاریابی دیجیتال

استفاده درست و بهینه از دستورات و اصول تعریف شده در بازاریابی که با شناسایی مخاطب خاص در کنار آشنایی با خدمات و استفاده از کانال­‌های بازاریابی و تبدیل مشتریان بالقوه به خریداران پس از آموزش و ارائه محصولات از اصول اولیه دیجیتال مارکتینگ می­‌باشد.

با آگاهی از محصولات و خدمات و مزایایی که از طریق اینترنت برای مشتریان بالقوه فراهم می­‌کنند می­‌توان سازمان بازاریابی دیجیتالی هوشمندی ( بهینه کردن موتور جستجو (SEO)، تبلیغات شبکه های اجتماعی و بالا بردن نرخ کلیک (PPC) برای ایجاد ارتباط سودمند با مشتریان فراهم کنید. در اینجا قابل به ذکر است برای ورود قدرتمند به عرصه جذاب بازاریابی دیجیتال با آگاهی و رعایت اصول کاربردی، بهترین تصمیمات برای موفقیت کسب و کار را بگیرید و اقدامات ثمربخشی داشته باشید. هدف مشخص کردن از اقدامات دیجیتال مارکتینگ است که با تعیین این قسمت، انتخاب استراتژی مناسب را سهل‌تر می­‌کند.

 

جذب مخاطب

در سفر بازاریابی، اولین گام، آگاهی از خدمات و یا محصولات است که با کانال­‌ها و روش‌­های مختلف، می‌توان بیشترین بهره‌وری را با خود به همراه داشت.  بهینه‌‌سازی سئو (ترافیک ارگانیک)، بازاریابی محتوا با انتشار مقالات، ویدیوها، پادکست‌ها و غیره، برگزاری کمپین‌های بازاریابی دیجیتال، وبسایت­‎‌‌ها و ایمیل یا ویدئو مارکتینگ و اجرای گیمیفیکشن­‌ها می‌توان ازاین اقدامات جالب به عنوان ویترین دیجیتال مارکتینگ برای جذب مشتریان باشد. در نظر داشته باشید فعالیت همزمان و همه‌جانبه در رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت و ایمیل مارکتینگ، شرایط مطمئن‌تری را برای جذب مخاطبان هدف فراهم می‌کند.

 

برقراری تعامل با مشتریان

در سفرهرمی که طراحی کرده‌اید در این نقطه، جایی ایستاده‌اید که مشتریان شما باید بتوانند از آگاهی برند یا محصول به سمت فروش محصول هدایت شوند که برای این دستیابی به این هدف می‌توان از برگزاری کمپین‌ها بهره برد تا ارتباط با مشتری با سیر ثابت و همیشگی طی شود. با طراحی پلتفرم‌های مربوط به کسب و کار خود می‌توان، ارقام مربوط به فروش، نرخ کلیک را افزایش داد. برای دستیابی به مخاطبان باید کانال­‌های ارتباطی مناسبی را انتخاب کنید.

 

تبدیل مشتریان بالقوه به خریداران

این بخش از کار نیازمند انرژی، تجربه و تخصص در حوزه فروش را به همراه دارد. باید داده‌های کاربران را به صورت تخصصی بررسی کرد که بعد از جلب توجه مشتریان، تیم فروش آن‌ها را به خریداران آن محصول یا برند تبدیل کنند. ارزیابی و طبقه بندی فعالیت‌های کسب و کار خود با معیارهایی نظیر هزینه به ازای سرنخ (CPL)، نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل، می‌توان نمودار دستیابی به هداف سازمان هوشمندانه خود دست یابید.

 

حفظ مشتریان و بررسی نیازها و خواسته‌های آن‌ها

باید با پشتیبانی و خدمات پس از فروش که می­‌توان فالو کردن مشتریان به روش‌­های مختلف اما منسجم، آن‌ها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. یعنی پس از گذشت ماه­‌ها خرید از آن برند هنوز ارتباط روشنی با مشتری خواهید داشت که می­‌توان مناسبت­‌ها یا دیگر شرایط تعریف شده‌ای باشد که بیانگر برنامه‌ای بلند مدت در کنار داشتن دید کوتاه مدت برند مورد نظر داشته باشید. اگر ارزش مادام‌العمر (LTV) شما از استانداردهای صنعتی که در آن فعالیت دارید بالاتر برود، اصول دیجیتال مارکتینگ را به‌درستی انجام می‌دهید.

اصول دیجیتال مارکتینگ از شما می‌­خواهد که با توجه به تغییراتی که رسانه‌هایی نظیر توییتر و اینستاگرام و غیره در پلتفرم‌های خود ایجاد می‌کنند، استراتژی خود را پایه ریزی و مدام آپدیت نمایید. با ایجاد کردن فضایی برای سوالات و بیان خواسته‌های مشتریان می­‌توان به کشف چالش­‌ها و نیازها کمک کند و شما را از درستی و روشنایی مسیر خود اطمینان سازد. در این سفر فراموش نکنید پرورش روابط می‌­تواند در خرید محصول سازمان کمک کند. ارتباط با مشتریان همواره خط صافی که از منقطع بودن به‌دور است، در نظر نگیرید. ملزمه سفر سازمانی خود در کنار اعتماد و درک متقابل، دوام و پیوستگی روابط خود با مخاطبان است.

 

محتوا جادوی آتشین است

زمانیکه از محتوا صحبت می‌­شود، منظور، قرارگیری رشته کلام‌­های منحصر به فرد در کنار یکدیگر با هدف رقم زدن اتفاقات نو و هیجان انگیز در حوزه دیجیتال مارکتینگ درعین سادگی و اصیل بودن است. با حفظ ارزش­‌های مشتریان و محتوای با کیفیت، پنجره ای از اعتماد در روابط اولیه با مشتریان گشوده خواهد شد. همیشه باید این نکته را به خاطرداشت که نیازها و خواسته­‌های مشتری باید بر اساس سوالاتی که از خود می‌پرسید، پاسخ داده شود.

در کنار مختصر نویسی که دلخواه کاربر است باید بتوانید شفاف و مشخص منظور خود را بیان کنید. با تعریف عناصر کافی و طراحی، ارتباط را برای مشتری آسان‌تر کنید. محتوا به عنوان جادویی کارآمد، می‌­توان ایده­‌های نو را در راه‌­های مختلف امتحان کند تا با روش­‌های اثربخش بتوانید اقدامات ناکارآمد را تشخیص دهید و برای آن چاره اندیشی داشته باشید. این مورد می‌­تواند به عنوان یکی از اساسی ترین اصول دیجیتال مارکتینگ باشد.

منظور از محتوای جادویی و تاثیرگذار نوعی سند و اطلاعات است که بر مبنای مشارکت و عمل متقابل مشتریان و سازمان تنظیم می­‌شود. این شکل از بازاریابی فواید چشمگیری برای تجارت شما خواهد داشت. بر همین اساس است که اصول دیجیتال مارکتینگ بر خلق مارکتینگ محتوایی تاکید دارد.

سئو محتوا

ارزیابی

درهر بازه تعریف شده سازمان میزان بازدید و بازده کاری خود را بررسی کنید و پروسه صعودی یا نزولی خود را چک کنید تا برای قسمت نزولی خود به دنبال حل چالش و ارائه راه حل باشید و برای قسمت صعودی کار باید به دنبال تقویت از طریق راه‌های متنوع و موثر باشید تا این قسمت را به نقطه قوت ماندگار خود در طراحی سفر سازمانی خود تبدیل کنید.

شما می توانید با اصول بازاریابی دیجیتال موفقیت سفر خود در حوزه دیجیتال مارکتینگ بیشتر کنید تا دراین صنعت به اوج کاری رسیده باشید؛ به‌هرحال برای رسیدن به سطح بالا در این حوزه باید با ابزارهای کاربردی و مناسب این حوزه اشنایی داشته باشید. با آنالیز داده ها  به طور تخصصی از هر بخش شما می‌توانید برنامه ریزی بلند مدت یا کوتاه مدتی برای ادامه‌ مسیر فعالیت خود داشته باشید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله از بلاگ آژانس ماتو می­‌توان برخی عوامل پیشنهادی هوشمندسازی دیجیتال مارکتینگ را با شما به اشتراک گذاشت:

  • استفاده از هوش مصنوعی و بات‌های هماهنگ‌سازی برای خدمات مربوط به مشتری
  • ارائه ویدئویی خوش‌ساخت با طراحی‌های منحصر به فرد از قبیل رساندن پیام تبلیغات با شخصیت­‌های کارتونی و کاریکاتور
  • طراحی اپلیکیشن موبایل در انحصار برند خودتان
  • استفاده از بازاریابی اینفلوئنسر برای بالابردن میزان کیفیت مجموعه

درنتیجه ابتدا با تحقیقات بازار شروع می‌کنید، پس از جمع‌آوری اطلاعات، بازار و نوع مشتریان هدف (هدف‌گذاری دربازار دیجیتال مارکتینگ) را انتخاب می‌کنید که در این قسمت باید تفاوتی چشمگیر در بازار رقابتی ایجاد کنید و در نهایت با اجرای اصول تعریف شده بازاریابی بنا به برند مشخص خود (جذب- فعال سازی- خروجی مالی- برندسازی)، گام‌های بعدی برای اجرای استراتژی‌های بازاریابی خود را طی خواهید کرد. در نهایت، وارد مرحله اجرا شده و فرایند کنترل به صورت مرتب انجام می‌شود تا مراحل اجرا شده (توسط ابزارهای دیجیتال) مورد بررسی قرار ‌گیرد.

باید بتوانید به روزترین تکنیک‌های مارکتینگ سال پیشرو را بیاموزید. استفاده از این اصول دیجیتال مارکتینگ موفقیت تجارت شما را چند برابر می‌کند و می‌تواند شما را از دیگر رقبا متمایز کند.

تگ های مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب تصادفی

سئو در مشهد

سئو در مشهد | آژانس دیجیتال مارکتینگ ماتو

طبق یک تحقیق بیش از 80 درصد تجربه های خرید آنلاین با یک جستجو شروع می شود.

استفاده از موتورهای جستجو به هدف خرید از فروشگاه های اینترنتی و یا دریافت اطلاعات در مورد محصول بسیار متداول است. همچنین خوب است بدانید که حدود 92 درصد از استفاده کنندگان از موتورهای جستجو از گوگل استفاده می کنند. پس دیده شدن در گوگل و دریافت بازدید کننده از این طریق بسیار مهم است.

ما در واحد سئو مشهد ماتو پس از برگزاری جلسات متعدد با مشتری و درک نیاز مشتری از سئو، بر اساس وضعیت رقبا، بهینه ترین استراتژی سئو را تدوین و طی یک برنامه حداقل 6 ماهه اجرا می کنیم.

رویکرد اصلی واحد سئو در مشهد، افزایش درآمد مشتری از طریق سئو می باشد. به همین منظور کلماتی انتخاب می شود که بیشترین فروش را برای مشتریان به همراه داشته باشد.

هدف اصلی ما این است که سایت مشتریان لینک 1 گوگل در کلمات هدف کسب و کار خود باشند چرا که بیشترین کلیک و ورودی از گوگل را لینک 1 دریافت خواهد کرد.

سئو در مشهد یا تبلیغات:

در سایر روش های تبلیغاتی در فضای آنلاین تا زمانی که کسب و کار هزینه تبلیغات آنلاین را بپردازد، بازدید کننده وارد سایت می شود و به محض اینکه هزینه تبلیغات خود را متوقف نماید ورود بازدیدکننده به سایت قطع شده و به کسب و کار ضربه وارد می شود.

اما سئو برای کسب و کار بازدیدکننده های پایدار ایجاد خواهد کرد و کسب و کار مربوطه با یک هزینه اولیه و داشتن یک برنامه جامع سئو می تواند سال ها از موهبت این بازدیدکنندگان بهره مند شود.

فرآیند سئو ترافیک مناسبی را به صورت مداوم به سایت شما می آورد. سئو دیربازده اما مقرون به صرفه است. در مقابل تبلیغات و گوگل ادز زودبازده، موقتی و پرهزینه است.

چرا باید به متخصصین حرفه ای سئو در مشهد مراجعه کنیم؟

خدمات سئو بصورت ماهیانه در برگیرنده هزینه هایی می باشد. حتما شما دوست دارید بعد از مدت معین ذکر شده در قرار داد به نتیجه مطلوب برسید.

اگر در این مورد مشکلی پیش بیاید تمام هزینه های شما هدررفته است، بنابراین اولین کار شما باید یافتن متخصص خبره سئو در مشهد باشد تا بتوانید به هدف مطلوب که می تواند درآمد بیشتر و یا کسب بازدید کننده بیشتر باشد برسید.

در هنگام بستن قرارداد سئو، حتما سابقه کارهای سئوکار و سابقه شرکت را در نظر بگیرید و نظر مشتریان را جویا شوید تا انتخاب خوبی داشته باشید.

فعالیت های کلی واحد سئو ماتو:

  • بررسی و نیازسنجی مشتریان به SEO
  • مشاوره سئو
  • تدوین و اجرا استراتژی های رقابتی در سئو
  • بهینه سازی سایت ها از نظر سئو تکنیکال
  • تدوین و اجرا استراتژی های محتوایی بر اساس نیاز مشتری
  • تدوین و اجرا خلاقانه ترین استراتژی های آف پیج سئو
  • تدوین و اجرا پلن های بهبود سئوی داخلی سایت ها
  • سئوی تخصصی فروشگاه های اینترنتی در حوزه های مختلف

در واحد سئوی شرکت ماتو بر اساس وضعیت فعلی کسب و کار یک استراتژی سئویی چیده می شود که ترکیبی از سئوی تکنیکال، سئوی محتوا و سئوی خارجی می باشد. در تمامی مراحل مشتری در جریان پروژه خود بوده و به خوبی از کارهای انجام شده و نتایج حاصله آگاهی پیدا می کند.

در واحد سئوی ماتو انواع گزارش های مختلف در ابتدای کار و در حین پروژه در اختیار مشتری قرار می گیرد. همچنین در طول پروژه در صورت لزوم راهنمایی در زمینه های مختلف تکنیکال، محتوا و… در اختیار مشتری قرار می گیرد. تیم سئوی ماتو دارای دو تیم حرفه ای در زمینه فنی و محتوا بوده که با همکاری متخصصان سئو تمامی نیازهای مشتری را در زمینه اجرای پروژه های سئو فراهم می کند.

روند کلی پروژه های سئو مشهد توسط ماتو:

  1. جلسه تیم مارکتینگ با مشتری و معرفی خدمت سئو
  2. ارائه هزینه و زمان مورد نیاز پروژه سئو به مشتری
  3. عقد قرارداد
  4. تشکیل گروه در واتساپ
  5. ارائه گزارش نقطه صفر (وضعیت فعلی سئوی سایت مشتری)
  6. شروع پروژه و ارائه گزارش ماهانه به مشتری
  7. در صورت نیاز جلسات با مشتری در مورد روند پروژه و هماهنگی های مورد نیاز
  8. ارائه گزارش نهایی به مشتری در مورد عملکرد سئوی سایت پس از اتمام پروژه

برخی از نمونه کارهای سئو مشهد شرکت ماتو:

آژانس دیجیتال مارکتینگ شرکت ماتو با اجرای بیش از 10 پروژه موفق سئو در زمینه های مختلف امکان اجرای سئوی سایت شما را دارا می باشد. کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نمونه کار سئو مشهد حوزه عسل
نمودار رشد ترافیک و ایمپرشن یک سایت تخصصی در حوزه عسل
نمونه کار سئو در مشهد حوزه روغن های گیاهی
نمودار رشد ترافیک و ایمپرشن یک سایت در حوزه روغن های گیاهی
نمونه کار سئو مشهد حوزه مواد غذایی
نمودار رشد ترافیک و ایمپرشن یک سایت در حوزه مواد غذایی

سئو در مشهد توسط شرکت ماتو در چند فاز مختلف انجام می شود:

  • بررسی حوزه کاری مشتری وارائه گزارش بررسی تخصصی اولیه
  • ارائه پروپوزال مخصوص مشتری
  • ارائه نسخه تحلیلی نهایی و بستن قرارداد
  • شروع پروژه

خدمات اصلی سئو که در واحد سئو شرکت ماتو انجام می شوند عبارتند از:

سئو داخلی:

سئو داخلی به اقداماتی  گفته می شود که روی اجزای درونی سایت انجام می شوند. در این رابطه مثلا سئو محتوا و لینک دهی داخلی از جمله اقدامات سئو داخلی هستند.

سئو تکنیکال:

بخشی دیگر از سئو داخلی سئو تکنیکال است که شامل خدماتی مانند افزایش سرعت و بهینه سازی کارایی سایت است. 

سئو خارجی یا آف پیج

سئو خارجی به مجموعه اقداماتی گفته می شود که خارج از سایت، روی  آن انجام می شود تا اعتبار دامنه و صفحات افزایش یابد. اقدامات سئو خارجی معمولا از ماه چهارم یا پنجم شروع می شوند.

خدمات سئو مشهد از دیدگاهی جزیی تر:

اگر بخواهیم کمی جزئی تر در مورد خدمات سئو مشهد که توسط شرکت ماتو انجام می شود صحبت کنیم، موارد زیر بخش مهمی از این خدمات هستند:

تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی یک تلاش مستمر در تمام پروژه هایی سئواست. به کلمات کلیدی از چند دید مختلف باید نگاه کرد:

  • اولویت و باارزش ترین کلمات کلیدی حوزه کاری شما چیست؟  جواب این سوال نشان میدهد که کارشناس سئو باید استراتژی سئو را بر چه اساسی بچیند.
  • بررسی کنید و ببینید کارایی سایت برای کلمات کلیدی که تاکنون رتبه گرفته بوده چگونه است؟
  • رقبای شما در مورد کلمات کلیدی موردنظرتان چه فعالیتهایی دارند و چه جایگاهی را کسب کرده اند؟
  • آیا کلماتی وجود دارند که در لیست کلمات کلیدی اصلی قرار نگرفته اند اما می توانند سریعا رتبه بگیرند و به کل سایت کمک کنند؟
  • همچنین درنظر می گیریم که هدف هر کلمه کلیدی چیست و کاربر در انتظار دیدن چه چیزی است، زیرا هوش مصنوعی گوگل هدف کاربر را در می گیرد.

3 نوع کلمه کلیدی:

  1. کلمه کلیدی انتقال دهنده: هدف مشخص است و کاربر مستقیما به سمت هدف هدایت می شود مثل: “بلیط هواپیما علی بابا “
  2. کلمه کلیدی اطلاعاتی یا اینفورمیشنال: در این حالت کاربر اطلاعات می خواهد و مقصد مشخصی در ذهنش نیست. مثلا “گوشی موبایل”  سئو در اینجا نقش پررنگی دارد و اکثر کاربران از این نوع سرچ استفاده می کنند.
  3. کلمه کلیدی تراکنشی: نتیجه نهایی این جستجو تراکنش مالی است و برای صاحب سایت سود اوری زیادی دارد.مثل”خرید آجیل”. سئوی این کلمات معمولا سخت است.

بهینه سازی محتوا

براساس تحقیقاتی که روی کلمات کلیدی و رقبا انجام داده ایم و صفحات مورد نظر خود را مشخص کرده ایم، محتوایی را برای این صفحات در نظر می گیریم و بصورت مرتب بروزرسانی می کنیم. همچنین استراتژی برای درج محتوای مرتبط در سایت ایجاد می کنیم.

ممکن است بروزرسانی هایی که انجام می شود بااهمیت بنظر نرسند اما در مجموع باعث افزایش قدرت صفحه و در نتیجه قدرت سایت می شوند. این بروزرسانی ها ممکن است شامل افزودن متن،تصویر و یا ویدئو باشند و یا حتی درج پیوند.

تجزیه و تحلیل

از جمله خدمات سئو در مشهد که توسط ماتو انجام می شود، استفاده از چند پلت فرم تجزیه و تحلیل داده است. اگر برای شرکت کمپین فروشی صورت گرفته باشد، داده های آن از طریق پلت فرم گوگل آنالیتیکس بررسی می شوند.همچنین برای برخی داده های مربوط به سئو از این پلت فرم استفاده می کنیم.

همچنین برای بررسی صحت و سلامت سایت،بطور مرتب از دیدگاه تعامل،میزان ترافیک و کلیک، از پلت فرم گوگل سرچ کنسول استفاده می کنیم. این پلت فرم داده های زیادی را برای کمک به سئوکار ارائه می دهد. ما برای رفع خطاهای سایت،رفع مشکلات خزش و … ازآن کمک می گیریم. همچنین ماتو برای انجام خدمات سئو در مشهد، بطور مداوم بروزرسانی های گوگل را دنبال کرده و سایت را براساس آنها بروزرسانی می کند.

گوگل چگونه عمل می کند؟

برای کسی که می خواهد خدمات سئو در مشهد را سفارش دهد، شاید جالب باشد تا در مورد گوگل و نحوه درک آن از سایت ها و نمایش نتایج در صفحه سرپ (صفحه نتایج جستجوی گوگل) بداند.

عملکرد موتور جستجوی گوگل

بخشی از هوش مصنوعی گوگل ربات هایی است که کار خزش را انجام می دهند و هرکدام وظیفه خاصی دارند. این رباتها در میان صفحات وب می گردند و محتوای آنها را بررسی کرده و به آنها امتیاز می دهند.

سپس موتور جستجوی گوگل بطور مثال صفحه خاصی از سایت را که خزش کرده و امتیاز داده را در جای مناسب و در حافظه یا کتابخانه موتور جستجو قرار می دهد. به این کار ایندکس کردن می گویند.

در آخرین مرحله، زمانی که کاربر عبارتی را جستجو می کند، گوگل به کتابخانه خود مراجعه می کند و صفحات مناسب برای کاربر را بصورت اولویت بندی شده (براساس امتیازی که رباتها در هنگام خزش تعیین کرده اند) در صفحه سرپ نمایش می دهد.

جالب است بدانید که ما میتوانیم از طریق کدهای برنامه نویسی به گوگل بگوییم کدامیک از صفحاتمان را ایندکس کند. اینکار ضروری است چون در هر سایت صفحاتی وجود دارند که نباید در صفحه سرپ گوگل دیده شوند، مثلا صفحه دانلود یک کتاب pdf که باید خریداری بشود.

سئوی محلی

سئوی محلی شاخه ای از سئو است که برای منطقه ای خاص انجام می شود. مثلا فرآیند انجام سئو در مشهد با تهران تفاوتهایی دارد.کارفرما و سئوکار باید دقت داشته باشند که کلمات کلیدی حوزه آن منطقه را هم در نظر بگیرند زیرا گاهی آنها کلمات کلیدی اصلی هستند.

لازم به ذکر است که گوگل می تواند مکان کاربر را تشخیص دهد و نتایج مرتبط را به او نشان دهد. هوش مصنوعی گوگل حاوی الگوریتمی به نام الگوریتم کبوتر است که اینکار را انجام می دهد.

این مقاله به روز رسانی می گردد.

تبلیغات در اینستاگرام

صفر تا صد تبلیغات در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران است. بسیاری از کسب و کارها برای معرفی خدمات و محصولاتشان از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام استفاده می‌کنند؛ به طوری که این روزها تبلیغات در اینستاگرام برای بسیاری از آن‌ها به یک هدف مهم تبدیل شده است. افزایش تمایل مشتریان برای خرید آنلاین، امکان پاسخگویی سریع و جذب تعداد زیادی مخاطب از طریق تولید محتوا و تبلیغات، تعدادی از دلایلی هستند که صاحبان بسیاری از کسب و کارها را به فکر سرمایه‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی انداخته‌اند.

ما در ادامه این مطلب درباره شیوه‌های تبلیغاتی در اینستاگرام و هزینه‌های تبلیغات در این شبکه اجتماعی پرطرفدار صحبت خواهیم کرد. اگر در این‌باره کنجکاو هستید و دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره این موضوعات به دست بیاورید؛ خواندن این مطلب را از دست ندهید.

چرا تبلیغات در اینستاگرام مهم است؟

میزان محبوبیت اینستاگرام باعث شده که تبلیغات در این شبکه اجتماعی بتواند بازدهی بسیار خوبی داشته باشد. اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال در جهان دارد. این شبکه اجتماعی در ایران با وجود فیلترینگ هنوز هم پرطرفدار است. کافیست به اطرافیان خود نگاهی بیندازید. چند نفر از آن‌ها از طریق این شبکه اجتماعی اخبار و حوادث روز دنیا را دنبال می‌کنند؟ چند نفرشان از طریق این شبکه اجتماعی خرید می‌کنند؟ چه تعدادی از آن‌ها اینفلوئنسرهای معروف ایران یا دنیا را می‌شناسند؟

پاسخ این سؤالات به خوبی گواه میزان اثرگذاری این شبکه اجتماعی در زندگی روزمره و نحوه انتخاب و خرید محصولات یا کالاهای مورد نیازمان است. بسیاری از ما برای اولین بار از طریق شبکه‌های اجتماعی با محصولات جدید آشنا شدیم و کاربرد آن‌ها را یاد گرفتیم؛ بنابراین به هیچ وجه نمی‌توان تأثیر این شبکه اجتماعی را انکار کرد. حتی بسیاری از برندهای معروف مثل آدیداس، نایک و … نیز از بستر فضای مجازی به ویژه اینستاگرام برای تبلیغات استفاده می‌کنند.

انواع روش‌های تبلیغات در اینستاگرام

برای تبلیغات در اینستاگرام روش‌های مختلفی وجود دارد. برخی از آن‌ها به سرعت نتایج شگفت‌انگیزی را برای شما به همراه خواهند داشت و برخی دیگر نیاز به صبوری و تداوم دارند تا بتوانید نتیجه مورد نظرتان را از طریق تبلیغ پیج اینستاگرام کسب و کارتان مشاهده کنید. روش‌های مختلف تبلیغات در اینستاگرام به شرح زیر هستند.

  • تبلیغات اسپانسری اینستاگرام
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • نمایش پست‌ها و استوری‌ها در اکسپلورر
  • برگزاری مسابقه در اینستاگرام
  • تبلیغات گسترده اینستاگرام

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام (Instagram Ads)

یکی از روش‌های تبلیغات در اینستاگرام استفاده از تبلیغات اسپانسری است. برای انجام این روش باید یک اکانت فیسبوک داشته باشید و پیج اینستاگرامتان بیزینسی و پابلیک باشد. پست‌هایی که به کمک تبلیغات اسپانسری در معرض دید کاربران اینستاگرام قرار می‌گیرند با برچسب sponsored به نمایش درمی‌آیند؛ بنابراین کاربران متوجه تبلیغاتی بودن این نوع پست‌ها خواهند شد.

تبلیغات اسپانسری می‌تواند راه خوبی برای تبلیغات در اینستاگرام باشد؛ به شرطی که فالوورها و مخاطبان هدف شما ایرانی نباشند. این روش تبلیغاتی برای بیزینس‌های بین‌المللی روشی ایده‌آل است. اگر صاحب یک کسب و کار محلی هستید و یا فقط در ایران فعالیت می‌کنید؛ بهتر است به فکر استفاده از روش‌های تبلیغاتی دیگر باشید. همه ما در ایران برای دسترسی به اینستاگرام به فیلترشکن احتیاج داریم بنابراین شاید تبلیغات اسپانسری برای کاربرانی که ممکن است به فالوورهای شما تبدیل شوند به نما‌یش درنیاید.

از طرفی شرایط تحریم‌های اقتصادی به نحوی است که کاربران ایرانی امکان استفاده از این سرویس را ندارند و باید از روش‌های غیرمعمول برای تبلیغات اسپانسری اینستاگرام استفاده کنند. در نهایت با توجه به قیمت ارز و شرایط اقتصادی، بیزینس‌های زیادی در کشور تمایل به استفاده از این روش ندارند.

تبلیغات در پیج‌های اینفلوئنسرها (influencer marketing)

احتمالاً تا به حال نام اینفلوئنسر مارکتینگ را شنیده‌اید. این روش می‌تواند راهی مناسب برای تبلیغات در اینستاگرام باشد به شرطی که بودجه کافی برای انجام این نوع تبلیغات را داشته باشید. بسیاری از شما که در حال مطالعه این مطلب هستید؛ تعدادی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام را دنبال می‌کنید؛ اما اینفلوئنسر کیست؟ اینفلوئنسرها افرادی هستند که در زمینه خاصی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند و در همان حوزه نیز بسیار معروف و شناخته شده‌اند.

این افراد با انتشار پست‌ها و استورهای مختلف در اینستاگرام رابطه نزدیکی با فالوورهایشان برقرار کرده‌اند و می‌توانند بر روی تصمیمات آن‌ها تأثیرگذار باشند. اینفلوئنسرها در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند. برای مثال برخی از آن‌ها لایف استایل شخصی خود را به نما‌یش می‌گذارند، برخی در زمینه مد و فشن فعال هستند و… اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران و اکثر کشورهای دنیا بسیار پرطرفدار است و شما می‌توانید از طریق این روش تبلیغاتی تعداد زیادی فالوور جذب کنید؛ به شرط‌ آن که استراتژی مناسبی داشته باشید. برای تبلیغات در اینستاگرام باید با یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده پیش بروید تا بتوانید متناسب با بودجه‌ای که برای تبلیغ پیج اینستاگرام صرف کرده‌اید، نتایج خوبی به دست بیاورید.

مزایای استفاده از تبلیغات اینفلوئنسری چیست؟

  • افزایش آگاهی از برند: برای اینکه برند شما توسط افراد بیشتری شناخته شود می‌توانید از این روش تبلیغات در اینستاگرام استفاده کنید. وقتی افراد بیشتری با برند شما آشنا شوند؛ احتمال اینکه در هنگام خرید، محصولات یا خدمات شما را انتخاب کنند بیشتر می‌شود. بسیاری از برندهای کوچک و بزرگ با هدف آگاهی از برند (Brand awareness) وارد تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌شوند. در واقع هدف کسب و کارها این است که به مشتریان احتمالی خود نشان دهند که برند آن‌ها دارای محصولی با چه مشخصاتی است و چقدر در دسترس آن‌ها قرار دارد.
  • هدف‌گیری دقیق مخاطب: با انتخاب درست اینفلوئنسرهایی که به نوعی در ارتباط با کسب و کارتان هستند می‌توانید تبلیغات هدفمندتری داشته باشید. تبلیغات هدفمند به معنی نما‌یش تبلیغات شما به افرادی است که امکان دارد به مشتریان برند شما تبدیل شوند.
  • افزایش حس وفاداری مصرف‌کننده‌ها: وقتی برند شما توسط افرادی که بر روی کاربران شبکه‌های اجتماعی تأثیرگذار هستند تبلیغ شود، امکان اینکه مشتریان فعلی برند شما به مشتریان دائمی تبدیل شوند افزایش پیدا می‌کند. آن‌ها احساس خواهند کرد که انتخاب درستی داشته‌اند به همین دلیل دوباره برای دریافت خدمت و یا خرید محصولات مورد نیازشان به سراغ برند شما خواهند آمد.
  • دستیابی به اهداف بازاریابی در زمان کم: شما با استفاده از این شیوه تبلیغات در اینستاگرام می‌توانید به سرعت تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید. تبلیغات در پیج‌های پربازدید یک شیوه رایج و پربازده برای کسب و کارهایی است که برای معرفی محصولات یا خدمات جدیدشان و یا جشنواره‌های فروش به تبلیغات نیازمند هستند.

معایب استفاده از تبلیغات اینفلوئنسری

  • هزینه‌های زیاد: بسیاری از کسب و کارهای نوپا و تازه تأسیس امکان استفاده از تبلیغات اینفلوئنسری را ندارند. افرادی که در شبکه‌های اجتماعی دارای فالوورهای واقعی زیادی هستند، برای پست‌ها و یا استوری‌های تبلیغاتی هزینه زیادی دریافت می‌کنند که شاید با بودجه بخش زیادی از کسب و کارها همخوانی نداشته باشد.
  • تأثیر معکوس به دلیل انتخاب اشتباه: تبلیغات در اینستاگرام با هدف جلب اعتماد کاربران انجام می‌شود. اگر اینفلوئنسرهایی که برای تبلیغات برندتان انتخاب کرده‌اید، در میان کاربران چندان اعتبار نداشته باشند و یا از شیوه‌های اشتباه برای تبلیغ کسب و کارتان استفاده کنند، احتمال اینکه تبلیغات شما به یک ضدتبلیغ تبدیل شود بالا می‌رود. بسیاری از افراد فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ بر این باورند که انتخاب یک اینفلوئنسر خوب و مناسب برای تبلیغات هدفمند و پربازده بسیار دشوار است.
  • عدم قطعیت برای اندازه‌گیری نتایج تبلیغات: تحلیل نتایج بعد از تبلیغات یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام شود تا اگر تبلیغات اثربخش بود، دوباره از همان شیوه استفاده کنید و اگر نتایج با اهداف شما مغایرت داشت ایرادات را برای تبلیغات بعدی برطرف کنید. یکی از مشکلات اینفلوئنسر مارکتینگ چالش اندازه‌گیری اثرگذاری تبلیغات است. در واقع تا زمانی که تبلیغ پیج اینستاگرام شما انجام نشود نمی‌توانید مطمئن شوید که می‌توانید از این تبلیغات نتایج خوبی به دست بیاورید یا خیر.

تولید محتوای جذاب برای ورود به اکسپلورر

ورود به اکسپلورر اینستاگرم یکی از بهترین راه‌ها برای تبلیغات در اینستاگرام است. استفاده از این روش بدون تولید محتوا و دریافت بازدید و واکنش از فالوورهایتان امکان‌پذیر نیست. افرادی که می‌خواهند پیچ کاری یا شخصی‌شان در اکسپلورر دیده شود باید محتوای ارزشمند یا جذابی را تولید کنند تا توسط فالوورها به اشتراک گذاشته شود یا بتواند به نوعی باعث افزایش تعامل آن‌ها با پیج شما شود.

افزایش تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها، سیو کردن پست‌های منتشر شده و به اشتراک گذاشتن آن‌ها می‌تواند شانس به نمایش در آمدن پست‌ها و استوری‌های شما را در اکسپلورر افزایش دهد؛ اما چرا حضور در اکسپلورر مهم است؟ افرادی که شما را فالو نمی‌کنند، پست‌ها و استوری‌ها شما را در اکسپلورر می‌بینند و اگر از محتوای شما خوششان بیاید، احتمال اینکه پیچ شما را فالو کنند افزایش پیدا می‌کند.

هدف تبلیغات در اینستاگرام، افزایش تعداد فالوورها و در نتیجه آن افزایش فروش یا رسیدن به سایر اهداف تبلیغات است. اینستاگرم در اکسپلورر پست‌ها را بر اساس جستجوها و علاقمندی کاربرانش به نمایش درمی‌آورد بنابراین حضور پست‌ها، استوری‌ها و حتی ریل‌های پیجتان در اکسپلورر بسیار مهم است. معمولاً ویدئوهای آموزشی یا طنز بازخور‌د خوبی دریافت می‌کنند و احتمال اینکه در اکسپلورر به نمایش در بیایند یا وایرال شوند زیاد است؛ پس بیشترین زمان و هزینه را صرف تولید محتوا کنید.

برگزاری مسابقه و در نظر گرفتن هدیه

یکی از شیوه‌های مرسوم برای افزایش تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها و یا افزایش بازنشر پست‌ها و استوری‌ها برگزاری مسابقه است. احتمالاً تاکنون شما هم بارها شرایط مسابقه‌های اینستاگرامی را خوانده‌اید و یا حتی در آن‌ها شرکت کرده‌اید. برای مثال بخش زیادی از آن‌ها از کاربران می‌خواهند که با لایک کردن، کامنت گذاشتن و یا تگ کردن دوستانشان شانس خود را برای قرعه‌کشی و دریافت جایزه بالاتر ببرند.

جوایز نیز می‌تواند به صورت نقدی، کد تخفیف و یا تعدادی از محصولات برندتان باشد. همچنین برخی از افراد برای فالوورهای مشترکشان با سایر پیچ‌ها هدیه‌هایی در نظر می‌گیرند. در نهایت هدف تبلیغ پیج اینستاگرام، افزایش نرخ تعامل فالوورها و افزایش تعداد دنبال‌کنندگان است که از طریق مسابقه‌های اینستاگرامی به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود.

تبلیغات گسترده اینستاگرام

شاید در ابتدا تبلیغات در اینستاگرم کار آسانی به نظر برسد؛ اما برخی از اشتباهات کوچک می‌تواند زمان و هزینه‌ای که برای تبلیغات پرداخت کرده‌اید را به هدر بدهند. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نیاز به دانش و تجربه کافی در برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی و تحلیل دقیق نتایج تبلیغات دارد. بسیاری از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ برای اینکه تبلیغات شما در اینستاگرام بازخورد بهتری دریافت کند و بتوانید با توجه به بودجه‌ای که برای تبلیغات در اختیار دارید بهترین نتیجه را بگیرید، اقدام به تبلیغات گسترده در اینستاگرام می‌کنند.

منظور از تبلیغات گسترده اینستاگرام، انتشار پست یا استوری تبلیغاتی در تعدادی از پیچ‌های پربازدید است. برای اجرای تبلیغات گسترده، یک یا چند پست و استوری تبلیغاتی آماده می‌شود سپس در پیچ‌های اینستاگرامی و حتی کانال‌های تلگرامی پرمخاطب منتشر می‌شوند. این شیوه تبلیغاتی مزایای زیادی دارد.

برای مثال شما به ازای تعداد بازدیدها از استوری یا پست تبلیغاتی‌تان هزینه پرداخت خواهید کرد. علاوه بر این تبلیغات گسترده اگر با برنامه‌ریزی دقیق انجام شود می‌تواند بهترین شیوه تبلیغات در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی باشد. از دیگر مزیت‌های استفاده از تبلیغات گسترده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

زمان کمتر و نتیجه بهتر

برگزاری کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام کار پیچیده‌ای است و نیاز به زمان زیادی دارد به همین دلیل بسیاری از افرادی که می‌خواهند از این شیوه تبلیغاتی نتایج خوبی به دست بیاورند، ترجیح می‌دهند که این کار را برون‌سپاری کنند.

افرادی که اطلاعات کافی در خصوص دیجیتال مارکتینگ و برگزاری کمپین تبلیغاتی اینستاگرام دارند به خوبی می‌دانند که تبلیغات گسترده اینستاگرام در چه زمانی و در چه پیچ‌هایی می‌تواند شما را به اهداف تبلیغاتی‌تان نزدیک‌تر کند. با انتشار همزمان پست‌های تبلیغاتی در پیج‌های مختلف، شما در مدت زمان کوتاهی شاهد رشد پیچ اینستاگرام خود خواهید بود.

امکان تحلیل دقیق کمپین تبلیغاتی اینستاگرام

همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز اشاره کردیم؛ یکی از مهم‌ترین مراحل تبلیغات در اینستاگرام بررسی و تحلیل نتایج حاصل از تبلیغات است. با استفاده از تبلیغات گسترده شما می‌توانید اطلاعات دقیقی از تعداد افرادی که از پیچ شما بازدید کرده‌اند و یا تعداد فالوورهایی که وارد پیجتان شده‌اند، به دست بیاورید. در واقع شما پس از برگزاری کمپین‌ها به گزارش دقیق و کاملی دسترسی خواهید داشت. این گزارش به شما این اطمینان را می‌دهد که کمپین تبلیغاتی اینستاگرام به درستی و مطابق با خواسته‌های شما انجام شده است.

هزینه مناسب

برخی از افراد برای تبلیغات در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی هزینه‌های هنگفتی پرداخت می‌کنند اما نمی‌توانند نتیجه دلخواهشان را بگیرند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید؛ بهتر است از تبلیغات گسترده اینستاگرامی استفاده کنید. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر می‌تواند برگزاری کمپین تبلیغاتی اینستاگرام شما را انجام دهد و بر روی آن نظارت دقیق داشته باشد تا شما بتوانید بهترین نتیجه را با توجه به هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید به دست بیاورید. همچنین تبلیغات به ‌صورت تکی معمولاً گران‌تر است به همین دلیل ما به کسب و کارهای نوپا نیز استفاده از همین شیوه تبلیغات در اینستاگرام را پیشنهاد می‌دهیم.

دیده شدن تبلیغات در میان طیف گسترده‌ای از مخاطبان

با توجه به اینکه تبلیغات شما در پیج‌های مختلفی به نمایش در خواهد آمد، بخش زیادی از کاربران اینستاگرام تبلیغات شما را مشاهده خواهند کرد. دیده شدن تبلیغات برند شما در پیچ‌های مختلف می‌تواند شما را در زمان کوتاه‌تری به هدفتان برساند. چنین قابلیتی در روش‌های تبلیغاتی دیگر وجود ندارد. اگر صاحب کسب و کاری هستید که محصولات یا خدماتتان قابلیت استفاده توسط طیف وسیعی از افراد جامعه را دارد، درباره تبلیغات گسترده در اینستاگرام تردید نکنید. همچنین در این روش شما امکان انتخاب پیچ‌های اینستاگرامی برای انتشار پست یا استوری تبلیغاتی خود را دارید.

چه کارهایی را باید قبل از انجام تبلیغات در اینستاگرام انجام دهید؟

قبل از اینکه به فکر تبلیغات در اینستاگرام باشید باید پیج اینستاگرامی خود را به گونه‌ای مدیریت کنید که مخاطب در هنگام مراجعه به پیج‌تان به محتوای پیج علاقمند شود و شما را فالو کند. تبلیغات بدون اینکه پیجتان پست‌ها و استوری‌های حرفه‌ای داشته باشد، کارایی لازم را نخواهد داشت. پس قبل از انجام هر کاری پیج‌تان را در حالت تجاری یا بیزینس قرار دهید. پیج شما باید پابلیک باشد تا کاربران بتوانند به راحتی به محتوای داخل پیج‌تان دسترسی داشته باشند.

حتماً بیو پیج اینستاگرامی کسب و کار خود را کامل کنید. قرار دادن لینک سایت و موقعیت مکانی کسب و کارتان در بیو پیج می‌تواند اعتماد کاربران فضای مجازی را به دست بیاورید. پست‌های مناسبی را با توجه به نوع کسب و کارتان در پیج کاری خود منتشر کنید. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر عکس و ویدئو است پس حتماً در هنگام طراحی پست‌ها به جلوه بصری آن‌ها توجه داشته باشید.

شما می‌توانید از برخی تم‌های آماده برای طراحی پست یا استوری‌های خود استفاده کنید. کپشن‌های جذاب با اطلاعات مفید بنویسید. در نهایت برای پست یا استوری تبلیغاتی‌تان وسواس زیادی به خرج بدهید. پست یا استوری شما باید حاوی اطلاعات مفید و ارزشمندی باشد که مخاطب را به بازدید از پیج‌تان ترغیب کند.

چگونه استوری تبلیغاتی بریم؟

یکی از جذاب‌ترین روش‌های تبلیغات در اینستاگرام استفاده از استوری تبلیغاتی است. برای اینکه یک استوری تبلیغاتی تأثیرگذار و مناسب داشته باشید؛ بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

  • کاربران اینستاگرام را در استوری خود مشارکت دهید. شما با استفاده از امکاناتی که اینستاگرام در اختیارتان می‌گذارد می‌توانید از مخاطبان خود سؤال بپرسید و یا از آن‌ها بخواهید میزان علاقه‌مندی خود به استوری را با ایموجی نشان بدهند. بسیاری از اینفلوئنسرها از این روش برای جلب توجه مخاطبانشان استفاده می‌کنند.
  • بخشی از پشت صحنه را به مخاطبانتان نشان دهید. مردم همیشه کنجکاو هستند که بدانند پشت دوربین چه اتفاقی می‌افتد پس آن‌ها را در اتفاقاتی که پشت صحنه رخ می‌دهد سهیم کنید.
  • اگر قصد تبلیغ یک محصول یا دریافت یک خدمت را دارید؛ بهتر است لینک ورود به سایت را در استوری‌های خود قرار دهید. در این مواقع کاربر به راحتی می‌تواند با لمس لینک وارد صفحه محصول شود و اطلاعات بیشتری به دست بیاورد یا خرید خود را قطعی کند.
  • استفاده از باکس نظرسنجی در استوری‌های تبلیغاتی هم می‌تواند در جذب کاربران مؤثر باشد. هر کاری که بتواند به مشارکت مخاطبان در پیج شما کمک کند بسیار مفید خواهد بود.
  • داستان‌سرایی یکی از بهترین شیوه‌ها برای تبلیغات است. برای این کار باید داستانی برای مخاطبانتان تعریف کنید که در آن‌ها احساس نیاز به یک محصول یا خدمت را به وجود بیاورد. سپس استفاده از محصولی که می‌خواهید تبلیغ کنید را به عنوان یک راه‌حل بسیار خوب پیشنهاد دهید. بسیاری از برندهای معروف دنیا از این شیوه برای تبلیغات در اینستاگرام استفاده می‌کنند.
  • استوری‌های شما باید از لحاظ بصری و محتوا برای مخاطب جذاب باشد. فراموش نکنید که ویديوهای تبلیغاتی در اینستاگرام قابلیت وایرال شدن دارند؛ بنابراین ساخت یک ویدئوی تبلیغاتی جذاب می‌تواند تا حدود زیادی به اثرگذاری تبلیغات کمک کند.

بهترین پیج‌های اینستاگرام برای تبلیغ چه ویژگی‌هایی دارند؟

شاید برای شما هم این سؤال به وجود آمده باشد که چگونه می‌توان بهترین پیج‌ها را برای تبلیغات در اینستاگرام پیدا کرد؟ آيا راهی برای شناسایی بهترین پیج‌های اینستاگرام برای تبلیغ وجود دارد؟ چند سال پیش پیدا کردن پیج‌هایی که فالوورهای زیادی داشتند و می‌توانستند انتخاب خوبی برای تبلیغات در این شبکه اجتماعی باشد بسیار آسان بود؛ اما در حال حاضر شرایط دشوارتر شده است.

تعداد اینفلوئنسرها و تعداد پیج‌های پر بازدید به قدری زیاد شده‌اند که به راحتی نمی‌توان تشخیص داد کدام یک از آن‌ها می‌تواند برای تبلیغات مناسب‌تر باشد. با این حال توجه به برخی نکات می‌تواند به شما در انتخاب بهترین پیج‌های اینستاگرام برای تبلیغ کمک کند. برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند.

بررسی اولیه پیج‌های پربازدید اینستاگرام

شما باید از میان پیج‌هایی با تعداد فالوور بالا به دنبال پیجی بگردید که بیشترین ارتباط را با نوع کسب و کار شما دارد. اولین قدم برای این کار خواندن بیوی پیج است. در قسمت بیو اطلاعاتی درباره موضوع کاری پیج نوشته می‌شود. همچنین راه‌های ارتباطی با ادمین پیج نیز در این قسمت وجود دارد. دیدن تعدادی از پست‌ها و استوری‌ها نیز می‌تواند به شما کمک کند تا با نحوه فعالیت پیج و موضوع آن بیشتر آشنا شوید.

این کار به شما کمک می‌کند پیج‌هایی را برای تبلیغات در اینستاگرام پیدا کنید که متناسب با نوع کسب و کار شما و هدفتان از تبلیغات باشد. برای مثال اگر کسب و کار شما در زمینه نشر کتاب کودک است، انتخاب یک پیج سینمایی پربازدید برای تبلیغات کسب و کار شما مناسب نخواهد بود.

بررسی تعداد دنبال‌کنندگان

بررسی تعداد دنبال‌کنندگان واقعی یک پیج کار راحتی نیست زیرا بسیاری از پیج‌ها از فالوورهای فیک برای بالا بردن تعداد دنبال‌کنندگانشان استفاده می‌کنند. البته در این میان پیج‌هایی هم وجود دارند که تعداد بسیار زیادی دنبال کننده واقعی دارند و می‌توانند برای تبلیغات در اینستاگرام گزینه مناسبی باشند.

همچنین با توجه به بودجه تبلیغات و نیاز کسب و کارتان باید از میان پیج‌هایی که تعداد زیادی دنبال کننده دارند، چند مورد را انتخاب کنید. برای مثال برای کسب و کارهای خانگی و نو پا شاید تبلیغات در پیج‌هایی با ده هزار فالوور نیز مناسب باشد.

 تحلیل آمار پست‌های پیچ‌

یکی از مهم‌ترین راه‌های شناخت بهترین پیج‌های اینستاگرام برای تبلیغات، بررسی و تحلیل آمار پست‌ها است. برای این کار معمولاً پنج پست آخر پیج‌ مورد بررسی قرار می‌گیرد. شما با این کار می‌توانید میزان تعامل کاربران را محاسبه کنید. تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها می‌تواند راه خوبی برای تشخیص پیج‌های مناسب برای تبلیغات در اینستاگرام باشد.

کارشناسان تبلیغات در فضای مجازی معتقدند که تعداد لایک‌های یک پیج مناسب باید بین ده تا سی درصد از تعداد دنبال‌کنندگان و تعداد کامنت‌ها نیز باید بین دو تا ده درصد از تعداد کل دنبال‌کنندگان یک صفحه باشد. البته که این عدد با توجه به نوع پیچ و موضوع فعالیت آن می‌تواند تغییر کند. همچنین برخی از ادمین‌ها با خرید لایک و کامنت فیک تلاش می کنند تا آمار پست‌های خود را بهبود دهند.

در چنین مواقعی بررسی تعدادی از کامنت‌ها می‌تواند به شما در تشخیص این موضوع کمک کند. فالوورهای فیک معمولاً عکس پروفایل ندارد و یا تعداد فالوورهای آن‌ها صفر است. نام‌های کاربری عجیب و غریب نیز از دیگر نشانه‌های فالوورهای فیک محسوب می‌شود.

مشاهده آمار بازدیدکنندگان استوری‌ها

اگر قصد دارید که از استوری‌های تبلیغاتی برای تبلیغ برند خود استفاده کنید بهتر است قبل از سفارش تبلیغ، آمار بازدیدکنندگان استوری‌های پیج‌های پرطرفدار را مشاهده کنید. برای این کار کافیست از ادمین بخواهید که یک اسکرین شات از آمار تعدادی از استوری‌ها را برای شما ارسال کند.

بسیاری از پیج‌هایی که تبلیغات اینستاگرامی را انجام می‌دهند به راحتی این خواسته را برآورده می‌کنند. اگر ادمین از انجام چنین کاری سر باز زد؛ بهتر است به سراغ پیج‌های قابل اعتماد دیگر بروید زیرا معمولاً این نوع پیج‌ها آمار خوبی ندارند و نمی‌توانند برای تبلیغات در اینستاگرام مناسب باشند.

اعتماد به تجربیات قبلی

افرادی که مدت‌هاست در فضای اینستاگرام کارهای تبلیغاتی انجام می‌دهند و یا تاکنون برای پیج کاری یا شخصی خودشان به پیج‌های پربازدید سفارش تبلیغات داده‌اند، به خوبی می‌دانند که کدام پیج‌ها می‌تواند برای تبلیغ کسب و کار آن‌ها مناسب باشد. این افراد با اتکا به تجربیات قبلی خود به سراغ همان پیج‌ها می‌روند و ترجیح می‌دهند برای تبلیغاتی هزینه کنند که مطمئن هستند بازدهی خوبی خواهد داشت.

با این حال اگر شما جزو افرادی هستید که به تازگی وارد فضای تبلیغات شده‌اید و اطلاعات زیادی در این زمینه ندارید؛ بهتر است تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار مانند اینستاگرام را به افرادی بسپارید که در این زمینه صاحب تجربه هستند. با انجام چنین کاری به جای اینکه بودجه و زمان شما بابت تبلیغات از بین برود می‌توانید مطمئن باشید که نتیجه خوبی از تبلیغات در اینستاگرام خواهید گرفت.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟

برخی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که فقط با یک‌بار تبلیغات در اینستاگرام می‌توانند به اهداف خود برسند. در حالی که این‌طور نیست و شما باید بودجه‌ای برای تبلیغات مداوم و مستمر در نظر بگیرید. هزینه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان رقم مشخصی را برای آن تعیین کرد. با این حال عوامل مؤثر در تعیین هزینه تبلیغات در اینستاگرام را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد.

نوع تبلیغ

آيا می‌خواهید تبلیغات شما به صورت تعدادی استوری منتشر شود یا یک پست تبلیغاتی؟ محتوای تبلیغاتی شما توسط خودتان تولید خواهد شد و یا اینفلوئنسرها باید برای شما محتوا تهیه کنند؟ تبلیغات شما به صورت ویدئویی خواهد بود یا تعدادی عکس و بنر تبلیغاتی؟ پاسخ این سؤالات می‌تواند تا حدود زیادی به شما در تخمین هزینه‌های تبلیغات در اینستاگرام کمک کند.

تعداد تبلیغات

برخی از افراد قصد دارند که به طور مداوم تبلیغاتشان توسط تعدادی پیج مشخص انجام شود و برخی دیگر تبلیغات در پیج‌های مختلف را ترجیح می‌دهند. با توجه به اینکه شما جزو کدام یک از این دسته‌ها هستید و تعداد تبلیغات مورد نظرتان به ‌صورت روزانه یا ماهانه چقدر خواهد بود؛ هزینه‌ها تغییر می‌کند. معمولاً هزینه تبلیغات گسترده بسیار کمتر از تبلیغات با همان تعداد و به صورت تکی است.

پیج‌های منتشرکننده تبلیغات

هزینه تبلیغات در پیج‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. برای مثال تبلیغات در پیج‌های اینفلوئنسرهایی که تعداد فالوورهای آن‌ها به بیش از یک میلیون نفر می‌رسد بسیار بیشتر از پیج‌هایی است که تعداد دنبال‌کنندگان آن‌ها چند ده هزار نفر است. با توجه به گستردگی تبلیغات و پیج‌هایی که مد نظر شماست، هزینه تبلیغات در اینستاگرام متفاوت خواهد بود.

زمان انتشار تبلیغات

اگر زمان خاصی را برای انتشار تبلیغات در اینستاگرام در نظر دارید؛ ممکن است مجبور شوید هزینه بیشتری بپردازید. برای مثال هزینه تبلیغات در روزهای نزدیک عید نوروز، شب یلدا و سایر مناسبت‌های خاص گران‌تر از تبلیغات در روزهای معمولی است.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید هزینه تبلیغات به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان نرخ ثابتی را برای تبلیغات در اینستاگرام در نظر گرفت. با این حال شما از طریق مشورت با افراد متخصص در این زمینه و با در نظر گرفتن بودجه‌ای مناسب می‌توانید کمپین تبلیغاتی اینستاگرام و یا تبلیغات مجزا با بازدهی خوبی داشته باشید.

تبلیغات در اینستاگرام تضمین‌کننده موفقیت کسب و کار شماست!

این روزها اهمیت حضور فعال و مؤثر در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار مانند اینستاگرام بر کسی پوشیده نیست. همه شما به خوبی می‌دانید که بخش زیادی از مردم ساعاتی از شبانه‌روز را به فعالیت و یا چک کردن پیج‌های اینستاگرامی محبوبشان اختصاص می‌دهند به همین دلیل اگر به دنبال گسترش کسب و کارتان هستید؛ بهتر است از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ محصولات یا خدمت خود استفاده کنید.

روش‌های تبلیغاتی و پیج‌هایی که برای تبلیغات مناسب‌اند، کم نیستند. همچنین هزینه تبلیغات در اینستاگرام نیز به عوامل گوناگونی بستگی دارد که در این مطلب به طور مفصل درباره آن‌ها صحبت کردیم. در نهایت باید در نظر داشته باشید که یکی از بهترین راه‌های تبلیغاتی که می‌تواند خیلی زود شما را به هدفتان برساند، تبلیغات در اینستاگرام است.

شرکت تبلیغاتی در مشهد | آژانس دیجیتال مارکتینگ ماتو

در این مطلب به پرسش و پاسخ های مهم درباره ی دیجیتال مارکتینگ و آینده این حرفه در ایران اشاره می کنیم.

اصطلاح بازاریابی اینترنتی،‌ اصطلاحی قدیمی‌تر است و بیشتر در دهه‌ی نود میلادی رواج داشت. با گذر زمان و گسترش و تنوع ابزارهای بازاریابی دیجیتال، به تدریج اصطلاح دیجیتال مارکتینگ جایگزین آن شد.

این دو اصطلاح، قطعاً با یکدیگر تفاوت دارند و تفاوت این دو حوزه، شبیه همان تفاوت تبلیغات و بازاریابی است.

وقتی از بازاریابی دیجیتال حرف می‌زنیم، منظورمان شناخت بازار با استفاده از ابزارهای دیجیتال، حل مشکلات و نیازهای بازار از طریق طراحی و عرضه‌ی محصول است. در حالی که وقتی از تبلیغات دیجیتال حرف می‌زنیم، فرض بر این است که محصول مشخصی داریم و صرفاً می‌خواهیم با استفاده از ابزارهای دیجیتالی، پیام خود را به مخاطب برسانیم.

 آینده دیجیتال مارکتینگ در ایران چگونه خواهد بود؟

گاهی اوقات به خاطر محدودیت‌هایی که در کشور به وجود می‌آید (محدودیت دسترسی به سایت‌های بیرونی از داخل ایران یا محدود کردن دسترسی ایرانیان به سایت‌های خارجی توسط کشورهای دیگر) این تلقی به وجود می‌آید که آینده دیجیتال مارکتینگ در ایران چندان امیدبخش نیست.

واقعیت این است که هر شکلی از محدود شدن فعالیت دیجیتال، می‌تواند به بخشی از اقتصاد دیجیتال آسیب بزند و در این بحثی نیست. هم‌چنین محروم شدن از سرویس‌ها و خدمات بین‌المللی، به فرض که چنین اتفاقی بیفتد، خسارتی جبران‌ناپذیر برای اقتصاد، سیاست و سرمایه‌های انسانی کشور خواهد بود.

با این حال، این اتفاق‌های ناخوشایند را، به فرض که روی دهند، نمی‌توان به معنای از رونق افتادن تخصص دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفت. این رشته احتمالاً هم‌چنان پررونق باقی خواهد ماند و درآمد کارشناسان دیجیتال مارکتینگ هم حفظ خواهد شد. اما سبد ابزارها و مهارت‌هایشان تغییر خواهد کرد و چه بسا گونه‌ای از دیجیتال مارکتر در کشور پرورش پیدا کند که در بازار جهانی، تقاضایی برای آن وجود نداشته باشد.

بکگراند خاکستری
بکگراند خاکستری

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. لورم ایپسوم متن ساختگی چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ

مطالب تصادفی

طیف گسترده از فعالیت هایی که بر اساس مخاطب، رسانه و دغدغه های روزانه کسب و کارها به بازاریابی می انجامد را مارکتینگ می گویند. مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال امروزه با استقبال خوبی مواجه است. اصطلاح بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) از دو دهه پیش تاکنون به عنوان زیرمجموعه‌ای از مدیریت بازاریابی و نیز مدیریت تبلیغات مورد اشاره قرار می‌گیرد.
بازاریابی محتوا (Content Marketing) یکی از زیرمجموعه‌های مهم دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود است که انتظار می رود یک دیجیتال مارکتر بر این مهارت مسلط باشد. البته باید بر این نکته تأکید کنیم که با وجود جوان بودن اصطلاح بازاریابی محتوا، استفاده از محتوا برای بازاریابی اتفاق تازه‌ای نیست و مصداق‌های آن را می‌توان حتی در دوران اختراع دستگاه چاپ گوتنبرگ و پیش از آن نیز جستجو کرد.

پربازدیدترین‌ها

طیف گسترده از فعالیت هایی که بر اساس مخاطب، رسانه و دغدغه های روزانه کسب و کارها به بازاریابی می انجامد را مارکتینگ می گویند. مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال امروزه با استقبال خوبی مواجه است. اصطلاح بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) از دو دهه پیش تاکنون به عنوان زیرمجموعه‌ای از مدیریت بازاریابی و نیز مدیریت تبلیغات مورد اشاره قرار می‌گیرد.
بازاریابی محتوا (Content Marketing) یکی از زیرمجموعه‌های مهم دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود است که انتظار می رود یک دیجیتال مارکتر بر این مهارت مسلط باشد. البته باید بر این نکته تأکید کنیم که با وجود جوان بودن اصطلاح بازاریابی محتوا، استفاده از محتوا برای بازاریابی اتفاق تازه‌ای نیست و مصداق‌های آن را می‌توان حتی در دوران اختراع دستگاه چاپ گوتنبرگ و پیش از آن نیز جستجو کرد.

تگ‌های بلاگ

پربازدیدترین ها

185

مارکتینگ

65

اینستاگرام

50

آموزشی

35

تکنولوژی

20

بازاریابی

18

تولید محتوا

16